طب سنتی

  • ۰
  • ۰

قفل FRP چیست و روشهای فعال و غیرفعال سازی آن

اگر شما هم تلفن اندرویدی دارید که ورژن (نسخه) آن بالای 5 است بهتر است اطلاعاتی درباره‌ی قفل FRP بدانید، زیرا زمانی که تلفن خود را Flash یا Recovery کنید به این اطلاعات نیاز پیدا خواهید کرد.

 47

الو رایانه سوالات کامپیوتری

قفل FRP یا (Factory Reset Protection)

شرکت گوگل پس از عرضه اندروید ورژن ۵ یک سیاست امنیتی را جهت جلوگیری از نفوذ افرادی غیر از مالک تلفن در اندروید تعبیه کرده است که اصطلاحا به آن قفل FRP می‌گویند. این نوع قفل مانند اپل آیدی در گوشی های IOS است یعنی حتی بعد از گم شدن گوشی نیز شما می‎توانید از طریق اکانت Gmail خود گوشی را قفل یا ریست کنید تا از دسترسی افراد غیر جلوگیری کنید. البته ناگفته نماند که دوستان Debugger موفق شدند با استفاده از باگ های موجود در این قابلیت آن را بدون جیمیل انلاک کنند! بله بدون اینکه جیمیل اولیه گوشی را در اختیار داشته باشند وارد گوشی شدند و این قابلیت را به چالش کشیدند. مشابه این قابلیت را اپل روی دستگاه‎های IOS خود دارد، اما همچون FRP دارای باگ نیست و تعمیراتی‎های معتبر و … نیز نمی‌توانند مشکل را برطرف کنند!! حالا جالب است بدانید جیمیل تقریبا اکثر باگ‎های موجود در این قابلیت را برطرف کرده است و در اندرویدهای بالاتر از ۵ حذف FRP پیچیده‎تر شده است.

در صورتی که رمز جیمیل را فراموش کرده‎اید می‌توانید، آموزش بازیابی رمز جیمیل در سایت الورایانه را مطالعه کنید

چگونگی فعالسازی قفل FRP

  • آیا به قفل FRP نیاز پیدا خواهیم کرد؟ در  صورتی که گزینه OEM فعال نکنید بعد از ریست کلی دستگاه قفل FRP را باید آنلاک کنید و در صورتی که جیمیل یادتان نباشد عملا کار سختی برای ورود به گوشی خودتان خواهید داشت! توصیه من نیز این است که اگر گوشی دارید که اندروید آن بالای ۵ است گزینه OEM Unlock را روشن کنید

 

  • از نطر امنیتی مشکلی ندارد؟ خوب بهتر است بگویم چرا مسئله بالا مشکل امنیتی دارد و اگر گوشی شما دزدیده شود یا گم شود به راحتی کاربران می‎توانند وارد آن شوند البته پس از ریست آن… خوب توصیه کردیم که قفل FRP را خاموش کنید زیرا نمیخواهیم بعدا برای شما مشکل ایجاد کند! اگر شما جزو افرادی هستید که از اطلاعات جیمیل خودتان همیشه بک آپ میگیرید نیازی به خاموش کردن قفل FRP ندارید.

 

  • زمانی که شما در تلفن خود در قسمت Accounts یا حساب‌ها وارد شوید و جیمیلی را Set کنید به صورت خودکار قفل FRP تلفنتان فعال می‌شود و حتما باید جیمیل و گذرواژه خود را به یاد داشته باشید تا اگر تلفنتان را Flash کردید در راه‌اندازی اولیه‌ تلفن آن را وارد کنید. همچنین شما می‌توانید قبل از Flash، حساب جیمیل خود را از قسمت Settings (تنظیمات) و Accounts (حساب‌ها) پاک کنید تا پس از Flash کردن دیگر نیاز به وارد کردن حساب جیمیل نباشد.

 

روش غیرفعال‌سازی قفل FRP  

هم به صورت زیر است:

۱- از قسمت Settings به بخش About phone رفته و مطابق تصویر زیر عمل کنید.

۲- از قسمت تنظیمات، Developer option یا گزینه توسعه دهنده را انتخاب و سپس تیک گزینه OEM unlocking را بردارید با اینکار قفل FRP غیرفعال می‌شود یعنی پس از Flash یا Format دستگاهتان دیگر نیاز به وارد کردن جیمیل و گذرواژه نیست.


  • ۹۸/۰۲/۰۲
  • طب سنتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی